10 клас мистецтво


Урок 46 Музика та килимкарство арабо - мусульманського регіону
Перегляньте презентацію теми "Музика"
https://docs.google.com/presentation/d/1cDwB-YyKlUIvk3Ji18iN_fQuCR93uQ1G/edit#slide=id.p1

Перегляньте презентацію теми "Килимкарство"
https://docs.google.com/presentation/d/12rWT1F_8xwuLRg79AeLVgF6v5dsT5UPz/edit#slide=id.p1

Урок 45 Культура арабо -мусульманського регіону

Перегляньте презентацію до теми
https://docs.google.com/presentation/d/1SEzQzHZjOZIUGbICdNbyjKm6mzcoE5N7/edit#slide=id.p1ону

Виконайте тестові завдання

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=966880



Урок 43. Звучання і рух Всесвіту в індійській музиці



           За щонайменше п'ять тисячоліть Індія виробила і зберегла глибоко оригінальну культуру, що належить до великих досягнень світової цивілізації. 
        Музикантам відводилась роль пророків, бо тільки з допомогою музики можна піднести душу над рамками життя. Розглянемо музичне мистецтво Індії.     
         В основі індійської музики – гармонійне поєднання вокалу, інструментальної музики й танцю.

      Індіяземлеробська країна, тому ще в давнину тут виникли селянські пісні про врожай. 
      Пісенне мистецтво індійського народу відобразило й інші своєрідні риси праці, побуту, природи, флори і фауни країни. До числа дуже давніх належать пісні погоничів слонів і буйволів, пенджабські пісні погоничів верблюдів — маппа, пастуші пісні, пунги — пісні приборкувачів кобр.
     В Індії виникли, поширились і на тисячоліття глибоко вкоренилися брахманізм, буддизм, індуїзм. Ідеї й образи цих релігій дуже вплинули на життя, побут і мистецтво народу. У I тисячолітті до н. е. в Індії склався високо мистецький епос - всесвітньо відомі поеми «Махабхарата» і «Рамаяна. Уривки з цих поем були покладені на музику. Камкаха були творцями і виконавцями цих епічних пісень. Священні гімни Веди виконувались речитативом. Поряд з культовою, храмовою існувала світська (придворна) та народна музика.
      У суспільстві музичному мистецтву надавали великого значення. Вважали, що воно має чудодійну силу, впливає на природу, тварин. Співом, на думку давніх індусів, можна викликати пожежу. Індуси вірили, що під час посухи наспівом можна було викликати дощ, приборкати розлючених слонів, вони вміли мелодією на флейті заклинати змій.
         Система побудови індійської музичної композиції включає 2 поняття: рага
(форма мелодії) і тал (ритмічна складова).
   Найхарактернішою рисою художньої культури Індії є синтез мистецтв - поезії, музики (вокальної та інструментальної), хореографії,  що створював оригінальний жанр –  танцювальну драму. Він дістав назву сангіт. На такому синтезі побудовано гру в традиційному народному театрі Індії. Існували також лялькові театри, тіньові, класична драма (мовою санскрит).
         Під впливом синтезу мистецтв виник унікальний вид національного живопису на музичні теми ваніка, де сім звуків асоціювалися з сімома кольорами та з певними графічними формами. Індійцям загалом притаманні космологічні уявлення про музику: сім звуків символізували сім відомих на той час планет Сонячної системи. Звук розглядали як енергію Космосу, а ритм  як розвиток Всесвіту. Для теорії музики, що розроблялася індусами, характерна числова містика (число «7 вважалося священним).
          Індійська музика має безліч місцевих варіантів. Іi типова особливість наявність інтервалів, менших за півтону (шруті). Головні національні­ інструменти віна, cитap, тимбура (шипкові), саранеі, саринда (смичкові).ь  табла, банія (ударні).

Найпоширеніші музичні інструменти:
Вінасемиструнний щипковий інструмент (4 мелодичні струни, 3 резонаторні). Корпус із висушеного гарбуза, дерев'яна шийка довга і масивна, гриф із бамбука. Грають плектрами. 
Сарангі струнний смичковий інструмент, поширений у північній частині Індії. Корпус із суцільного шматка дерева, шийка широка. Має чотири основні струни і багато (25-30) резонаторних. Використовується для акомпанементу під час співу, точно передаючи модуляції людського голосу.
Ситар  струнний щипковий інструмент на зразок лютні, використовується в північноіндійський класичній музиці. У сітара сім головних струн і від 11 до 13 додаткових або резонаторні. Один ситар в цьому відношенні можна порівняти з цілим оркестром. Для гри на цьому струнному щипковом інструменті використовують спеціальний медіатор — мизраб. 
Флейти бансурідуховий музичний інструмент. Робиться з порожнистого стебла бамбука з 6-ма або 7-ма отворами. 
Пунги далекий родич кларнета, використовується на вулицях країни для заклинання змій. Пунги має незвичайну конструкцію. Мундштук з'єднується з повітряною камерою, на протилежному боці якої розташовуються дві трубки. Останні виготовляються з очерету або дерева. Для мундштука і повітряної камери часто використовують висушений гарбуз. Для вилучення мелодії з пунги застосовується спеціальна техніка безперервного дихання. Музикант набирає повітря через ніс і практично відразу виштовхує його за допомогою мови і щік через рот.
Табла індійський парний барабан. Табла складається з двох барабанів, що відрізняються розміром і особливостями будови. 
         Індійські музиканти – віртуози виконавці і композитори – давно намагаються вирішити проблеми синтезу північного і південного класичних стилів, проблему організації національного симфонічного оркестру з традиційних інструментів і створення творів для такого оркестру.
      
Обовязково перегляньте 1 -19 слайди презентації

https://docs.google.com/presentation/d/1WX7ESx03VqgBs1Wz4yJYnAftN3_jVdbN/edit#slide=id.p
1

ГРА НА ВІНІ


ГРА НА САРАНГІ




ГРА  НА СИТАРІ ТА СКРИПЦІ ЦЕ ЗВУЧИТЬ КРУТО!)



СІТАР МЕТАЛ




ГРА НА ПУНГІ

ГРА НА ТАБЛА


ХАТУБА ПОПУРРІ ІНДІЙСЬКІ  ПІСНІ




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

6 музика

10 клас Історія України